Translate

ADS

Thursday 20 September 2012

APA ITU 'OPPA GANGNAM STYLE' DAN KENAPA IANYA SANGAT POPULAR PADA MASA KINI?


Apa itu Gangnam Stlye? Kenapa Popular? Apa itu Gangnam Stlye dan Kenapa Begitu Popular?Apa dan Siapa sebenarnya Gangnam Stlye dan Kenapa Begitu Popular?. Haloo, kali ini kita akan berkongsi informasi terbaru tentang Apa itu Gangnam Stlye dan Kenapa Saat Ini Begitu Sangat Popular? Okey, Demam Korea memang tengah menyelimuti dunia hiburan. Mulai dari boyband, girlband, hingga ke drama Koreanya. Paling baru yang bikin banyak orang tergila-gila adalah Gangnam Style. "Apa itu Gangnam Style?" Banyak sekali orang yang bertanya, bahkan artis sekelas Britney Spears dan Tom Cruise pun demikian. Sampai begitu sekali!!

Mmm... Lagu ini pertama kalinya dilancarkan pada 15 Julai 2012. Ketika pelancaran album, secara bersamaan, videonya pun dimuatnaik ke laman kongsi video YouTube. Tidak pernah dibayangkan sebelumnya bahawa melalui video Gangnam Style ini, nama Psy akan terkenal ke seluruh dunia.  
"Sebenarnya 'Gangnam Style' itu adalah single pertama dari seorang artis Korea Park Jae Sung alias Psy yang diambil dari album keenam.."
Gangnam sendiri, sebenarnya adalah sebuah kawasan di Seoul, Korea Selatan yang terkenal dengan anak-anak mudanya yang partyholic alias gemar berpesta. Psy kemudian menceritakan kehidupan di Gangnam melalui lagu terbarunya 'Gangnam Style'. Sementara itu tariannya memang diciptakan sendiri oleh Psy dengan cara yang lucu. 

Lebih jauh goyangan tubuh di lagu 'Gangnam Style' mirip joget shuffle dance yang dikombinasikan dengan gerakan seperti menunggang kuda. Mengenai asal-usul tarian ini, Psy menjelaskan yang gerakan itu diperkenalkan kali pertama di sebuah acara uji bakat pada Ogos tahun sebelumnya.

Kini, lagu dan tarian Psy Gangnam Style semakin terkenal karena liriknya yang simple. Sebab jika didengar dengan saksama, lirik lagunya yang sering terdengar di telinga adalah kata-kata "Oppa Gangnam Style". Dalam Bahasa Korea, 'Oppa' adalah panggilan kepada saudara lelaki yang lebih tua atau abang. Okey... Demikianlah info terbaru kami mengenai Apa itu Gangnam Style dan Kenapa Saat Ini Begitu Sangat Popular?

No comments:

Post a Comment